domingo, 23 de outubro de 2011

Zene: Ahol te vagy

Oi pessoal. Hoje vou colocar uma música muito bonita para treinar e perceber os três últimos casos estudados: ILATIVO, INESSIVO e ELATIVO. Podemos ver também os casos COMPARATIVO, SUPERLATIV, ACUSATIVO e DATIVO. Vou colocar em negrito todos os casos que já aprendemos
Espero que vocês gostem, porque eu também adoro essa música. Foi uma amiga minha e um amigo que gravaram. Bom final de domingo para todos e aproveitem a música e o blog.


BÁRKOCZI SÁNDOR ÉS HEVESI EMŐKE - AHOL TE VAGY

Szöveg:
1. versszak: 
Gondolából nézzük a naplementét
És lassan elcsendesedik a város
Sóhajainkból építjük Velencét,
Itt boldog ez az összeillő páros.

2. versszak: 
És minden út majd Rómába visz minket
Te a császár, s én a császárnéd vagyok.
Az utcákat szirmokkal telehinted,
s szemedből az örök szerelem ragyog.

Refrén:
Mert mindegy, melyik földrész, melyik ország
Enyhe szél fúj, fagy van vagy forróság
Mert érted, ha kell akár ezer várost elhagyok 
Ahol te vagy ott én otthon vagyok.

3. versszak: 
És íme már fénnyel takargat Párizs.
Egy kis szobánk van a Moulin Rouge mögött.
Össze kellene házasodnunk máris,
Mert a Szajna ünneplőbe öltözött. 

4. versszak:
Nekünk Budapest van, és ez a legszebb.
Akár behunyt szemmel is találkozunk.
Az otthonosság napról napra meglep.
Itt fogunk élni, ez a mi városunk.

Refrén:
Mert mindegy, melyik földrész, melyik ország
Enyhe szél fúj, fagy van vagy forróság
Mert érted, ha kell akár ezer várost elhagyok 
Ahol te vagy ott én otthon vagyok


Nenhum comentário:

Postar um comentário